Konzultační hodiny: Předem lze domluvit si schůzku se kterýmkoliv pedagogickým zaměstnancem školy v budově MŠ.

Pokud je potřeba sdělit něco důležitého, je to možné, ale mělo by to probíhat s respektem k času a soukromí všech zúčastněných. Rozhovor o dítěti mezi učitelkou a rodiči během předávání dítěte ve školce může být užitečný, ale naší prioritou je, aby byl prováděn s ohledem na určitá pravidla.

Bereme v úvahu následující faktory:

1.      Čas a prostor: Předávání dítěte je často hektické, a proto může být těžké najít vhodný čas na důkladnou diskuzi. Pokud je to možné, je lepší domluvit si schůzku na později, kdy bude víc času na podrobnou konzultaci.

2.      Soukromí: Je důležité zajistit, aby byly informace o dítěti sdíleny v soukromí a aby nedocházelo k jejich veřejnému projednávání na místě, kde by je mohli slyšet jiní rodiče nebo děti.

3.      Témata k diskusi: Pokud se probírají důležité záležitosti, které by měly být probrány, měly by mít prioritu. Například, pokud existují obavy ohledně sociální interakce dítěte nebo nějakých specifických potřeb, je dobré to zmínit.

4.      Oboustranný respekt: Učitelka by měla být otevřená a přátelská. Obě strany (učitelka - rodič) by měly respektovat, pokud je ten druhý v určitém okamžiku zaneprázdněný a není připravený na delší konverzaci.

5.      Zpětná vazba: Je dobré, když učitelka poskytne rodičům pravidelnou zpětnou vazbu o pokrocích dítěte, ale to může být efektivněji prováděno při plánovaných schůzkách.